Příběh
Téměř před tisíci lety, zuřily Války ohňů napříč celým Ashanem. Lidé, elfové, trpaslíci a jejich spojenci zaútočili sami proti hordám démonů. Ztráty byly obrovské, ale nakonec spojenecká vojska zvítězila. Jejich vítězství bylo zásluhou hrdinského obětování mága známého jako Sar-Elam, Sedmého draka.
Použitím jeho téměř božských sil a podporou jeho kolegů mágů, Sar-Elam shodil démony ven ze světa do vězení věčných ohňů. V nitru duše, Sar-Elam chtěl, aby vězení navždy pohltilo démony.
Nicméně během Sar-Elamovo obřadu se něco pokazilo. Magie, kterou vyzval, selhala při vytváření kompletního vězení; malinké vady zůstávaly v jinak neprostupné bariéře, slabost, která dovolila démonickému vlivu prosáknout do běhu světových časů zatmění měsíce.
Rozhněvaní ale přesto trpěliví, zůstali démoni ve vězení čekat a plánovat.
Jediná věc, která po Sedmém draku zůstala, byla jeho lebka, nazývaná Lebka stínů. Byla bez duše tou věrnou bohyní Matkou Ashi, stvořitele světa a zdroje celé magie. Ukryli ji v prastarém chrámu na opuštěném ostrově daleko od intrik lidí, elfů nebo démonů. Zde Lebka odpočívá v očekávání dne, kdy bude její síly opět potřeba.
Proroctví Temného Mesiáše
Šedesát sedm let po Sar-Elamově smrti, jeho žák Sar-Shazar prorokoval, že by se jednoho dne mělo narodit dítě, které bude z půlky démon a z půlky člověk; člověk, který by byl známý mezi světy jako "Temný Mesiáš" a používal by pozůstatky po Sedmém draku k
rozbití démonského vězení navždy.
Jen tři kompletní sloky, střepiny z původního proroctví, zůstávají. Mohly by být přeloženy takto:
Deset staletí bude pevnost stát,
zdi ducha ovinutého ve zdech ohňů
a rohatí lordi musí smeknout hlavu
k jedné zatím nenarozené, nejtemnějšího otce.
Jedno století krve a hádek,
Měsíc ztemní a nikdo neví proč,
nakonec je nalezeno místo odpočinku
Sedmého, který stoupal tak vysoko.
Poslední dcera zoufalé řady
ho bude provázet do historie.
Střetnou se vespod hrobky proroctví
ve válce prastarých nepřátel
V Dark Messiah se stáváte Sarethem, mladým učněm Phenriga, silného mága. Phenrig vás povýšil pro jediný účel - trénování v umění magie a války.
Na začátku hry budete posláni do svobodného města Stonehelm, domova mága Menelaga, přítele vašeho pána. Vaším úkolem je Menelagovi pomoci znovu získat Lebku stínů, prastarý a silný artefakt, jedinou zbylou památku po Sar-Elamovi, prvním a největším mágovi Ashanu.
Sar-Elam v minulosti používal Lebku k vytvoření vězení, které uvězní hordy démonů. Jedině Lebka může uzavřít vězení nastálo - nebo ho zničit a pustit tak armády démonů na svět.
Za pomoci mága Menelaga, vladaře Stonehelmu a jeho neteře, mladé čarodejky Leanna, se ujmete pátrání po nalezení a znovu získání Lebky stínů. Mezitím odhalila nemrtvá armáda vlastnosti Lebky, ale není si vědoma jejího umístění, a tak pochoduje na Stonehelm. Jejich přesný program není znám ...
Na základě těchto událostí se stín Temného Mesiáše zvětšuje a svět Ashanu je zamrazen v držení jeho dechu.