Otázky
Southsnake: Potkáme v nějakých mapách i neutrální civilisty? - NEW
Ano, potkáte civilisty ve svobodné městě Stonehelm a budete je moci pozorovat a jednat s nimi.
Mooka-Kcatta: Zajímalo by mě, na jakých platformách Dark Messiah vyjde? - NEW
Dark Messiah vyjde na podzim pouze na PC.
Saliens: Jaká je očekávaná délka hry? - NEW
Očekáváme tak 12 až 18 hodin podle toho, jak budete hrát a jestli budete plnit i všechny vedlejší questy.
Southsnake: Vyjde hra na několika CD nebo na jednom DVD? - NEW
Doufáme, že na jednom DVD, ale možná že i na několika DVD.
Southsnake: Budou na nepřátelích vidět rány po útoku mečem, jako je v některých FPS vidět dopad kulek? - NEW
Ano, rány mečem budou vidět na nepřátelích, předmětech i zdech, jako ve většině FPS.
Znork: Proč děláte Dark Messiah místo Might&Magic X? - NEW
Protože to, že děláme Dark Messiah, neznamená, že bychom v budoucnu neudělali Might&Magic X. Vývoj RPG hry, jako je Might&Magic, je velice dlouhý a složitý proces, zvláště pokud chcete obnovit svůj přístup k žánru.
Southsnake: Na E3 jsme viděli, že nějaká monstra nás budou moci vypátrat pomocí pachu. Budete ho moci zamaskovat? - NEW
Dobrá otázka. A odpověď je bohužel ne. Budete mít jen trochu času na to, abyste buď přepadli protivníka nebo utekli.
atk_91: Bude ve hře opakované nahrávání během hry jako třeba v Half-Life 2? - NEW
Ano, ačkoliv úrovně v Dark Messiah jsou obvykle větší než v Half-Life 2.
mightnmagic456: Bude v multiplayeru kooperativa? Aby se mohli hráči spojit do týmů a plnit úkoly společně?
Ne. Bylo by velice ošemetné přenést SP část online jako takovou. Zaprvé byla už od základů vytvořena pro jednoho jediného hráče. Zadruhé SP část klade velké nároky na fyziku, což by se příliš neslučovalo s připojením k internetu.
Justice: Bude v MP nějaké steče hradů či něco jako mini-kampaně?
V multiplayeru je mapa, která představuje obrovskou pevnost, kterou musí lidé ubránit za každou cenu, jinak prohrají celou kampaň.
Zumb: Bude ve hře možnost vybalancovat počet hráčů v multiplayeru (jako v DoD:S), aby se celá hra nezvrhla v obrovskou srandu pro lučištníky?
Zvažujeme to jako náhradní plán, ale dosud se nám to nezdá potřebné. Oproti DoD se naše třídy výborně doplňují, takže tým, který má příliš mnoho hráčů z jedné třídy, je výrazně oslaben.
IDark-KillerI: Bude v MP nějaký duel mód, kde budeme bojovat v aréně jeden na jednoho nebo dva na dva?
Ano, deathmatch. Budete moci omezit počet hráčů na mapě, takže dva na dva bude klidně možné
lasse111: Jestli jste hráli Battlefield 2 nebo Unreal Tournament, určitě jste si všimli, jak lidé v multiplayeru pořád poskakují, aby se vyhnuli střeleckým útokům (je to taktika známá jako "bunny jumping"). Bude tedy v multiplayeru nějaké podobné skákání, díky kterým se vyhneme šípům a kouzlům?
Toto je věc, kterou právě zvažujeme. Způsob, jakým je řešen BF 1942, má lidi od poskakování odrazovat, protože hráče ve skutečnosti zpomaluje, takže je poskakující osoba na chvíli mnohem zranitelnější. Hráči Counterstrike v podstatě pořád poskakovali, když tu hru hráli poprvé, ale brzy si uvědomili, že to nemá cenu. V Dark Messiah to bude stejné. My jsme také přidali výdrž (stamina) coby limitující faktor pro běh a skákání. Přílišné skákání vás učiní velmi zranitelným proti někomu, kdo se proti vám vyřítí, protože nebudete moci utéct.
Harann: A co multiplayerové módy? Dark Messiah je přeci jen odlišný od ostatních FPS. Budeme moci počítat s klasickými módy jako "capture the flag", team deathmatch, free for all, nebo plánujete nějaké originální módy?
V současném plánu je deathmatch, týmový deathmatch a mód Crusade. Crusade je velmi originální mód, ve kterém hrajete až s 32 hráči ve hře na způsob Battlefield. Trik je v tom, že i zde budete dostávat skill pointy, takže si budete moci kupovat nové schopnosti a kouzla.
thrustmaste1985: Na některých obrázcích vidíme multiplayerové bitvy na nějakém hradě. Je to hezký herní mod, ale budou ve hře boti, se kterými bych mohl hrát sám a trochu trénovat?
Zatím do MP boty přidat neplánujeme. Budete se muset učit tím těžším způsobem.
Justice: Vážně je ve hře šíp, který vystřeluje lano, jak se o tom všude mluví?
Ano. To můžete vidět již v některých videích. A brzy to uvidíte znovu...
IDark-KillerI: Budou dýky ta jediná zbraň, která půjde používat obouručně, nebo bude možné použít třeba krátký meč do druhé ruky, když už mám v té první nějakou jednoroční zbraň (delší než dýku)?
Dýky budou jediné, co půjde použít oběma rukama. V levé ruce budete moci držet štíty, ale žádné jiné útočné zbraně než dýky.
pomimimin: Monstra, která jsme viděli, jsou goblini, orkové, ghúlové, pao kaiové, kyklopové, nekromanti, lišajové, černé stráže, městské stráže, pavouci, face huggeři a nemrtví. Otázka zní - jsou ve hře ještě nějaké další typy monster? Neříkám, že tohle není dost, ale (jestli můžete) prozradíte nám, jestli jsou ve hře ještě další typy, a pokud ano, jaké to jsou?
Už jsme zveřejnili většinu monster, které ve hře potkáte. Pak už budou jen jejich varianty a bossové. Například pavouků je ve hře více druhů... A co se bossů týče, ty bohužel zatím prozradit nemůžeme. Můžete ale očekávat velké výzvy jako například Paokai a kyklopy a ještě více.
Saliens: Změní se scénář hry podle našich akcí či podle schopností, které si vybereme?
Scénář zůstane stejný. Avšak v některých klíčových momentech si budete muset zvolit mezi několika možnostmi. Vaše volby pak ovlivní pokračování příběhu.
Saliens: Bude hra podobná spíše Half-Life 2 (musíme se držet scénáře celou dobu), nebo spíš Oblivionu (můžeme jít, kam chceme, a vybrat si, které questy budeme plnit)?
Hra se rozhodně bude podobat spíše Half-Life 2. Je velmi orientovaná na akci a herní svět není tak otevřený. Takto jsme se rozhodli, protože jsme každou mapu pečlivě vystavěli tak, abyste mohli použít okolní prostředí. Což není jedna z věcí, které byste mohli dělat ve velkém měřítku.
Southsnake: Potkáme i nějaké postavy z Heroes of Might and Magic 5, když jsou jejich scénáře propletené?
Nuže, rozhodně nechceme nikomu zkazit překvapení a požitek ze hry, ale můžeme prozradit, že některé postavy z Heroes of Might and Magic se v Dark Messiah vrátí, ačkoliv se s nimi nemusíte nutně potkat tváří v tvář.
hein321: Bude ve hře možnost přepnout na pohled třetí osoby?
Ne. Celá hra je vystavěna pro pohled první osoby, takže možnost třetí osoby jsme ani nezvažovali. šlo nám o hlubší požitek ze hry
pomimimin: Bude Dark Messiah přístupný modům?
Ano, neboť používá Source engine. Budeme se snažit co nejvíce, abychom veřejnosti poskytli snadnou soupravu na dělání modů.
webkong: Bude v době vydání hry k dispozici editor map, nebo si ho budeme muset později stáhnout?
Budeme se snažit, aby byl editor dostupný co nejdříve, snad i před vydáním hry. Jsme si vědomi, že je to důležitý nástroj pro veřejnost. Takže už teď můžeme potvrdit, že rozhodně vyjde.
mightnmagic456: Budeme moci hrát vlastní mapy online, tedy za předpokladu, že si ostatní hráči stáhnou naše mapy, nebo budou uživatelské mapy určené pouze pro singleplayer?
Ve skutečnosti to byl jeden z prvořadých úkolů, aby si hráči mohli dělat vlastní MP mapy a šířit je mezi sebou. Také dáváme tu možnost dalšího vývoje MP charakterů. Vytváření vlastních SP map je také zajímavé, ale není to v současné době to, na co se zaměřujeme.
Justice: Co za módy bude v Dark Messiah? Něco jako deathmatch, kooperative nebo nějaké mini-kampaně, kde třeba dostaneme nějaké úkoly nebo budeme muset zlikvidovat nepřátelskou skupinu?
V MP nebude žádná kooperace proti AI. Ale mód Crusade je samozřejmě taková mini-kampaň.
Southsnake: Budeme si moci upravovat zbraně a další předměty?
Nebudete je sice moci tak úplně upravovat, ale pomocí kovárny si budete moci vyrábět své vlastní. To je jeden z questů, které ve hře můžete očekávat.
webkong: Bude ve hře SDK za účelem dalšího přizpůsobování hry?
Nejdříve to bude spíše souprava na dělání modů, která umožní dělat nové mapy, upravovat modely a převářet stávající kódy. Později snad vydáme skutečný editor, se kterým budete mít nad hrou naprostou kontrolu.
webkong: Budeme si moci dělat vlastní skiny? A i pro NPC?
Ano, pomocí soupravy na dělání modů.
Southsnake: Můžeme očekávat další materiály po vydání hry (mapy, patche, úpravování hry)?
Rozhodně ano. I po vydání budeme hru podporovat. Navíc je Source engine velmi vhodný pro dělání modů. Takže snad budeme moci připravit další materiály do hry pomocí něj.
Komentáře
Přehled komentářů
Pokud nebubu moc překonat level, rád bych použil cheaty
Mám prosbu
(Nikolas, 26. 12. 2010 6:07)Já bych se chtěl zeptat jestli je pravda že je krumpáč nejsilnější zbraň, protože jsem ve videích viděl že je skutečně nejsilnější zbraň a chtěl bych vědět jestli je to teda pravda protože jsem ho našel a zatím nevyzkoušel.
Jak spustit MP?
([D]ar[K]MessiaH, 5. 5. 2010 18:25)Chtěl jsem se zeptat .. ja můžu spustit multi player .. Jaký patche .. a jak se připojit na váš server?
pomoc
(lilikuku, 5. 8. 2008 12:33)jaké patche potřebuju k multiplayeru a jak ho mám spustit?
dá se tam létat???
(Vášnivý Hráč, 7. 11. 2007 20:45)
utečou nakonec ti demoni nebo ne??a chtěl bych se
zeptat jestli se v tom Temném mesiáši dá taky lítat???
díky
cheaty
(Andy, 4. 8. 2011 22:59)